Receptet.....

Kassler gryta, 4-6 portioner.
Kassler, ca, 1 kg.
2 påsar, färsk baby spenat  blad.
1, st, 500 garms frysta wokgrönsaker(asia eller orientalisk).
5 dl, vispgrädde.
1 st, burk crem fraiche, franska örter, eller valfri.
3, msk, tomatpure.
3, msk, ketchup.
Salt o lite peppar efter smak.

Börja med att skiva o tärna kasslern efter att ni renskurit den, frås den i lite smör o olivolja, kallpressad i en stor gjutjärns gryta på hög värme ca, 5 min, lägg i wokgrönsakerna rör omkring ett tag, sedan lägg i spenaten, rör omkring i ca, 5 min.
Blanda i övriga saker o låt koka på svag värme(gärna bara sjuda) i ca, 15 min.
Till detta vanligt matris.

Detta går att byta ut mot, kyckling o risnudlar, i övrigt samma o precis lika gott.
image247



Kommentarer
Postat av: Marina

Hehe det är faktiskt inte en sån som sitter i toaletten utan det är en sån där som sitter på väggen som man trycker på och så sprutar den ut doft. Tyvärr satt inte den dubbelhäftande tejpen så bra så jag har ställt den på byrån istället, så oroa dig inte, den kommer inte hamna i toaletten igen ;)

2008-03-09 @ 09:36:08
URL: http://www.hennes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0