Söndag morgonstund.

Ja, nu är man hemma från Jönköping o talangtävlingen.
Resan bar i väg ner dit vid 07,00 på morgonen det flöt på bra så vi var nere redan vid lite över 9, det kom snabbt flera som skulle söka lycken på tävlingen, kön ringlade sig lång det var ca, 60 st, som skrev in sig i alla möjliga blandade åldrar o med alla möjliga sorters förhoppnings fulla artister mest var det inom sång kategorin, men sedan var det även trollkarlar, gymnaster, dansare, m.m
Det var en rolig tävling med väldans mycket publik, tävlingen var ska jag nämna på A6-köpcentrum.
Min dotter Sofia som ställde upp fick nr, 151 o skulle få göra sitt framträdande i tredje gruppen, har en bild jag lägger in på det.
Det gick kanon för henne, även om hon inte kom vidare så var det det bästa framträdande av henne jag sett o upplevt o jag har sett ganska många, det är lika dant varje gång man hör henne sjunga, man ryser stråna på armarna knottrar sig o gråten stockar sig i halsen försöker hålla tillbaka det, men det går fan inte en vuxen karl på snart 47 år står där i publiken o tar kort o känner hur kinderna blir fuktiga av några tårar.
Jag begriper inte hur förbaskat bra hon kan sjunga det är fan i mig otroligt, hoppas verkligen att hon kommer komma fram med sin sång o få hjälp på traven dit för det är både hon o publiken värd det är en fröjd att höra henne o se hennes scenarbete som hon utvecklat.
Farfar var med, kul o han var lika glad som jag tror det var första gången han såg det så  här på en tävling o Sofia tyckte det var roligt med o gav nog lite extra när farfar var med.
Innan tävlingen o i paus o efter så åt vi lite då o då mest hela tiden.
Ja vid 16,00 tiden blev det bilen för oss alla Jag, pappa, sofia, simone(dotter) o pontus(dotter pojkvän simone), raka spåret till mc, donalds drive in, sedan full gas hem allt gick kanon o en kanon trevlig dag.
Nu är det bara att forsätta med tävlingar, härnäst i Linköping tror jag sedan, örebro o sedan eskilstuna så det är bara att köra vidare tror det går ännu bättre nästa gång ha det.
Kramimage24

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0