Märkligt det där med.........att lära sig.

Vissa saker lär man sig aldrig, eller i alla fall tar det tid eller om man inte vill lära sig.
Ja, jag tänker på att Ellinor har ju inte käkat glass så där värst länge, men för några veckor sedan när glassbilen plinga förbi med sin välkända melodi, så var jag snabbt ute för att köpa lite, har inte köpt någon speciellt egen glass till tösen men gjorde det denna gången en utan choklad på, men massa olika smaker, klart hon fick en direkt när jag kom in, sedan in med påsen i frysen.
Det där lärde hon sig ju vansinigt snabbt var den var, så det tog ju inte många dagar innan den var slut, ja lite överdrivet kanske ni ska ju inte tro att jag bara proppsar i henne massor av glass nu, men den tog slut innan glassbilen var här igen i alla fall.
Så när det var dags för frysen igen o det inte fanns något så blev hon riktigt tjurig, ja hon begriper ju inte det där med att det kan ta slut ännu.
Så i går då kom ju glassbilen igen, hur visste hon att det var den som lät, dom lär sig i bland med en enda gång, ja ja ja, jag säger då det, nu vet hon att det finns glass här igen.
Gott tycker hon det är i alla fall.
image163

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0