Kaffe promenaden..

Det blev lite tråkigt hemma med sjuk storasyster, så pappa o jag gick för att möta farfar.
Vi skulle ta en liten promenad för att gå o handla o posta lite saker, men jag hann inte långt, innan jag slocknade.
Så jag vet inte mycket om promenaden så pappa får berätta lite.

Ja som Alva sa så kom vi bara ner en bit på gatan så sov hon, o det förstår jag för i dag var det riktigt skönt ute, vindstilla o sol, träffade farfar nere vid torget.
Vi gick vidare upp till macken för lite ärenden, väl där så sa vi att vi kan ju lika gärna köpa fika o gå hem till farfar ett tag nu när Alva sover.
Hemma hos farfar(barnens) gjorde vi i ordning fikat, blev lite nytigare i dag en vanligt, i stället för kaloristinna wienerbröd så blev det lite smörgås.
Ja Alva vakna inte till, hon sov så gott hela tiden i vagnen, efterca, 1 timma så gick vi hem, Stina(hunden) jag o Alva hon sover fortfarande nu har varit hemma en halv timma ungefär så hon har kojat ungefär två timmar nu.
image88
Snark snark, utanför farfars köks fönster.

image89
Dukat o klart, ser gott ut va, ny ost, ny skinka, o nybakat bröd mums.
image90
Här vinkar farfar av oss, men det märkte inte jag mycket av.

image91
För jag sov så gott fortfarande.

image92
Men Stina var vaken o glad..
Kram från Alva, pappa o farfar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0