Inne i staden.....................sjukbesök....

Jaha, då är man hemma igen, var med svågern min inne på sjukan för en undersökning.
Måste säga att det är ganska märkligt, nyfiken som man är så följer jag ju med in även fast jag inte är patient, verkar i bland som läkarna blir lite tjuriga över det men det skiter jag i, men man behöver vara fler för att ha en chans att begripa något.
Något ännu märkligare är, när dom ska förklara vad dom tror det är, så sker det med sådana lustiga termer , o ett språk som kallas latin, när dom pratar det så går det rabblande fort o dom verkar begripa allting, medans vi inte förstår något alls.
Men sedan när dom pratat klart, och man frågar vad betyder det, vad innebär det, ja då står dom där lika dumma som vi gjorde när dom rabblade latin, och kan inte förklara utan säger bara att det är lite svårt att förklara, ja men va fan, det är väl viktigare att kunna förklarar det på svenska, till oss svenskar, ska det vara så svårt med vanliga normala översättningar, lär dom sig inte det på läkarhögskolan så borde dom ta en snabbkurs i svenska.
Men annars var det som vanligt trevligt att vara med, gott med fika, som vanligt han bjöd på efteråt, o lite pengar till soppa det fick jag med, nee där är det ingen ide att säga nej tack det behövs inte,,,, för det går inte...
Men det är kul att kunna hjälpa till, det ska man göra om man kan, nehe ni ska dra till pappa ett tag nu o riva en vägg, det går nog bra om vi kommer överens om hur det ska vara.
Kram alla.

Kommentarer
Postat av: angel

Det ska låta bra med latin har märkt att så fort dom inte kan avgöra vad det är så blir det lite finare ord skyddsmur.

2008-02-26 @ 18:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0