Hur dagen varit.

image26Ja, som sagt vi åkte till svärfar o pia i dag det blir något att minnas.
På väg upp till dom så tyckte gumman att vi skulle gena över en mindre väg som är kortare ha ha ha ha, ja det är den nog om man svänger åt rätt håll i vägkorsen mitt inne i skogen men icke det blev fel så resan tog ca, 30 min längre tack gumman.
Så inte nog med det, lilla Ellinor har en tedens att bli lite åksjuk i bland helst om hon får en vällingflaska i bilen men det var länge sedan så det trodde vi skulle gå bra nehe ni inte alls stackars lilla tjej.
Mitt ut i skogen där vi inte visste var vi var någonstans så började det, inte en gång inte två gånger inte tre gånger utan fyra gånger.
Första gången kom det mest, fullt med spyor över kläder o bilstol, tvärstopp torka o byta kläder på henne.
Andra gången kanske 1 kilometer till i urskogens suveräna grusvägar, torka o byta.
Tredje gången samma sak nu var det bara det att kläderna var slut, fick ställa henne i bagaget o ta av allt stackars Ellinor frös så hon hoppade, hittade ett par trosor o tröja i alla fall, o en handuk till som inte var nerspydd att lägga över henne, åkte vidare efter ca, 5 min, så kom det igen men inte så mycket hon hulkade så där somman gör när man inte har något kvar att få upp.
Orkade inte stanna tog den sista handuken hon hade över knäet, till slut sommnade hon.
Men man såg att hon frös så medans jag körde där på villovägar slet jag av mig min munk tröja o lade över hennes ben, å då satt jag bara i t-shirt efter ett tag som tur var kom det enkvinna på promenad som vi kunde fråga om rätt väg.
Ja tillslut kom vi fram, det första vi frågade var om vi fick låna tvättmaskin o det gick bra.
Resten av dagen hos dom blev bra allt flöt på som det skulle med fika o mat, fram på eftermiddagen var det dags att åka hem o som tur var tack o lov gick allt bra.
Ja fy fan säger jag bara så det kan vara ibland, men ingen fara sådant klarar man av men stackars barn.
Har lite bilder från besöket, på derasvhundar ohus o så, men inte på några spyor nee tack, lägger in lite bilder o nytt skrivande i morgon.
Kan bara säga som jag brukar göra, kram kram kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0